Gud så skönt med ännu en ledig dag innan jobbet börjar igen på allvar på onsdag. Det ger en fin start med bara två arbetsdagar innan det är helg igen. 🙂

Dagarna efter nyår har varit hektiska. Jag känner mig faktiskt lite som Bridget Jones i den senaste boken (Mad About the Boy), när jag ska försöka jonglera med två barn, karriär, inget dejtande (oj, har ni inte läst boken? det måste ni göra… det har hänt en massa grejer sedan den senaste boken om henne)

bridget jones mad about the boy

 

I boken är det nästan som vanligt, Bridget bantar, skriver om sina alkoholvanor och umgänget med vännerna (tack för hennes vänner) och det är nästan lite så att jag känner igen mig.

Men nu tillbaka till Trettondagsafton… Då jag ska försöka hålla mitt löfte från i höstas att bli ekonomiskt oberoende så blir det en hemmakväll med barnen och tillsammans ska vi laga god mat och kolla på film och bara mysa. Det får ju bli en barnvänlig film. Kanske den här om barnen får bestämma?

Leave a Reply

