Ja, så försöker jag tänka även om vi “bara” är i mitten på mars. Snart är det april och snart är sommaren här. Det ska bli ljuvligt, verkligen. Jag längtar så mycket till värmen nu.

Pläden jag fick i present används flitigt här hemma. Den är så underbart gosig! Så fin färg också. Lila är en vacker färg! Men jag ser ändå fram emot att använda pläden utomhus under ljumma sommarkvällen. Kan ni se det framför er? Nu virar man in sig i pläden på kvällarna i soffan. men om några månader kan man sitta ute, grilla, dricka ett glas rosé och vira in sig i pläden senare på kvällen när solen är på väg ner och man behöver lite värme. Vilken ljuvlig bild jag får i huvudet! Det är något alldeles speciellt med sommaren. Alla grillningar, rosévinet, vännerna, alldeles ljuvligt. Det är synd att sommaren är så kort bara. När jag går i pension blir jag säkerligen en sådan person som bor utomlands under vinterhalvåret. Tänk att få njuta av solen året runt! Fånga den bästa sommarvärmen i Sverige och sedan njuta av solen i Spanien eller liknande under vintern.

Det här får fungera som en målbild för mig!
Det här får fungera som en målbild för mig!

 

Leave a Reply

